27 Eylül 2012 Perşembe

kızımın cicileri

bayılıyorum şu kız bebek kıyafetlerine,gidip gidip bakasım geliyor...
 
 










 teyzesinin elbisesi buda kızıma kaldı...


12 Eylül 2012 Çarşamba

bebek hazırlıkları 2

battaniyemizin bitmiş hali budur..aklımdaki böyle bişey değildi aslında.malum mahrumiyet bölgesinde olduğumuzdan,elimizdekileri değerlendirmeyi öğreniyoruz :)
erkek bebeğe gidebilecek bu malzeme vardı elimde,bende bunları kullandım..





alt açma takımımız,alt açma minderi,battaniyesi ve yastık kılıfımızdan ibaret..buda erkek bebek için hazırlandı,şimdi diceksiniz,kızın olacakta nedir bu erkek hazırlığı...
bunlar kızımdan 1 ay sonra doğacak yeğenim için...kızıma hazırlık yapmaya sıra gelmedi daha







şimdilik bu kadarla yetinsin küçükbeyimiz



buda yeni başladığım battaniye...


9 Eylül 2012 Pazar

6 Eylül 2012 Perşembe

"tencerede fincan kek" denemem

artık bundan sonraki hayatımda ki kek tarifim belli oldu,ben pek beceremem öyle ahım şahım kek yapmayı,ya kabarmaz,kabarsa ben yakarım falan yani..
ama bu başka,herşeyiyle çok güzel oldu.
ismi tencerede fincan kek yapılışına gelince öyle ahım şahım zor bişeyde değil,biraz fazla bulaşık çıkartıyor okadar..
 
 
1yumurta
1 çay bardağı süt
1.5 çay bardağı şeker
2 çay bardağı un
2 tatlı kaşığı kako (kakonuz koyu renkse şayet 2 kaşık,açık renkse 4 kaşık koyuluyormuş,ben paket üzerine baktım açık-kapalı bişey göremedim 4kaşık koydum.ama sanki fazla kara olmuş gibi)
yarım paket kabartma tozu
limon rendesi (yada portakal)
 
hazırlanışı: malzemeler karıştırılır,normal kek hamurundan biraz daha koyu bir kıvamı oluyor..
fincanlar,fırça yardımıyla yağlanır ve kek hamurumuz fincanların yarısına gelecek kadar bölüştürülür.
fincanları derin bir tencereye diziyoruz,tencereyide fincanların yarısına gelecek kadar su dolduruyoruz..
üzerini birmutfak havlusuyla örtüp kapağını kapatıyoruz,harlı ateşte kaynama sesini duyana kadar bekliyoruz,kaynama sesini duyar duymaz ateşi kısıyoruz,kısık ateşte 20 dakika pişiyor ve altını kapatıyoruz ama yine açmıyoruz 15 dakikada böyle bekletiyoruz veee sonuç aşağıdaa....
 



5 Eylül 2012 Çarşamba

bebek battaniyesi

 
battaniyeyi aslında kendi bebeğim için başlamıştım,o yüzden pembeyle süslicektim,hatta küçük bi kenarına denedim nasıl durucak diye.
ama daha sonra arkadaşımın doğacak bebeğine hediye etmeye kkarar verdim,o yüzden o pembe çiçeği söküp,erkek bebeğe gidecek bişeyler denicem..
bitti sayılır oyasını yapıp süsülemesi kaldı..
daha sonrada ablamın bebeği için başlamayı planlıyorum..bakalım benim kızıma ne ara sıra gelicek..
daha çok vaktimiz var inşallah bi arada ona yaparım..
bu arada rahat rahat kızım diyorm ama 5. ayda olmama rağmen hala kesin olarak cinsiyeti belli olmuş değil.artık bebeğimin yerinde durmamasındanmı samsundaki doktorumuzun aletinin biraz kalitesiz oluşundanmı bilemiyorum,oyüzden sakaryada ilk gittiğim doktora gitmeye karar verdim.
(bu arada eklemeyi unutayayım battaniyemizin örneğini burdan aldım)